În cadrul școlii se organizează bilunar ateliere de dezvoltare personală.
Grupul de dezvoltare personală este o întâlnire cu celălat, o întâlnire ce permite fiecăruia să se descopere și să se autocreeze. Într-un astfel de grup, în care copiii se simt în siguranță, se simt acceptați și valorizați pentru ceea ce sunt, ei experimentează (într-un mediu sigur) situații dificile cu care se confruntă și își descoperă resursele personale pentru a le face față.
Ce tehnici se folosesc?
Tehnicile de lucru, într-un grup de dezvoltare personală, răspund nevoii de mișcare, de concret și mai ales nevoii de joc a copilului. Prin joc de rol, desen, modelaj, improvizație muzicală sau dans copilul se dezvăluie pe sine și îți arată nevoile, dorințele și temerile lui.
În jocul cu marionetele, de pildă, psihologul observă modul în care copilul își alege un anumit personaj, îi atribuie anumite calități, modul în care gasește o soluție la conflictele apărute în joc. Toate aceste alegeri, pe care le face copilul, oferă indicii despre relațiile pe care le are cu părinții săi, despre evenimentele marcante, despre capacitatea lui de a se adapta la mediul social s.a.m.d
Adesea, proiecția este singura cale prin care copilul vorbește despre el.
Într-un grup de dezvoltare personală copiii:
- află cum pot face față diferitelor situații de viață cu care se confruntă, pentru ca grupul seamănă din multe puncte de vedere cu mediul în care trăiesc (sala de clasa, prietenii din fața blocului,etc.)
- se apropie unii de alții, trăiesc stări afective pozitive și sentimentul unității cu copii de aceeași vârstă.
- învață să comunice asertiv, își conștientizează resursele, capacitățile și devin conștienți și de resursele celorlalți, iar aceste lucruri îl ajută să-și îmbunătățească relațiile cu ceilalți.
- învață că pot oricând să lucreze cu propria persoană, să se dezvolte, să descopere lucruri valoroase despre sine și despre ceialți.