Clase
Primar: Pregătitoare – a IV-a
Gimnazial: Clase V – VIII
Program
De luni până vineri de la
08:00 – 16:00
Preț
500 euro pe lună
Curriculă
Românească și Britanică
Cursuri opționale
Copilul tău poate alege una dintre activitățile opționale propuse în cadrul școlii: teatru, comunicare non-violentă, modelaj & olărit, excursii tematice în fiecare zi de vineri sau bazin de înot.
Un mediu școlar al stării de bine
Copiii petrec mult timp la școală, prin urmare, aceasta trebuie să fie un loc important pentru a-și modela bunăstarea generală, inclusiv toate aspectele sociale, fizice și emoționale. Bunăstarea elevilor influențează capacitatea acestora de a atinge potențialul lor maxim. Calitatea relației dintre copii, relația lor cu adulții și calitatea mediului de învățare afectează în mod fundamental progresul școlar al acestora.
Aici, fiecare copil are sprijinul profesorului, astfel încât să-și atingă potențialul maxim într-un mediu sigur și prietenos, lecție cu lecție. Școala noastră oferă un cadru optim pentru manifestarea curiozității și creativității, care este un element esențial al învățării active și sustenabile. Prin învățarea participativă, studenții noștri vor avea mai multe șanse să obțină rezultate excelente în progresul lor academic, dezvoltând în același timp o încredere de sine puternică și o viziune etică a modului de lucru în echipă. Aici, elevii vor merge fericiți la școală și vor construi o relație frumoasă cu toți profesorii și colegii bazată pe respect și apreciere reciprocă.
Nivel primar: clasa pregătitoare – clasa a IV-a
Metode de predare
Căile cele mai importante folosite în școală de către profesori sunt metodele de predare.
Prin acestea se dorește încurajarea și sprijinirea copilului spre a-și descoperi pasiunile, talentele și, totodată spre a-și atinge potențialul său maxim.
Metodele utilizate în școala noastră sunt inovative în educația actuală:
- Metoda Montessori
Montessori este o abordare care sprijină dezvoltarea completă a ființei umane, oferind o viziune largă despre educație ca „ajutor pentru viață”. Educația Montessori hrănește setea de cunoaștere a elevului și îi oferă un mediu special pregătit pentru a-l ajuta în descoperirile sale.
- Elemente specifice sistemului britanic de învățare
Jocul este un element esențial în fixarea cunoștințelor.
La baza acestui sistem educațional există principiile utilității informațiilor transmise spre învățare. În acest sens, predarea, urmând programa națională românească, va fi orientată către a stimula elevul să identifice în ce fel poate utiliza informațiile noi.
Elemente specifice sistemului Montessori, pe care le-am ales pentru a fi utilizate în cadrul
Școlii Româno-Britanice
Elemente specifice sistemului Montessori, pe care le-am ales pentru a fi utilizate în cadrul
Școlii Româno-Britanice
Învățătoarea
- Învățătoarea este ajutată de un asistent (sau mai mulți) care o sprijină în îndeplinirea responsabilităților
- Materialele sunt introduse și prezentate întotdeauna de către învățătoare, în timp ce asistenta se asigura de buna desfășurare a lucrurilor în clasă
În metoda Montessori, pedagogul este un ghid care însoțește copilul în așa fel încât acesta să își dezvolte adevăratul potențial, lăsându-i libertatea de a învăța singur. El nu va interveni în activitatea copilului decât atunci când acesta are nevoie de ajutor sau pentru a asigura respectarea regulilor convenite în clasa. Este un observator pregătit să recunoască perioadele senzitive și rolul său este de a îndruma plecând de la această observație atentă a nevoilor și abilităților copilului, prezentându-i materialele potrivite în funcție de evoluția acestuia. Ulterior, pedagogul monitorizează împreună cu copilul măsura în care obiectivele stabilite de comun acord au fost atinse.
Amenajarea clasei
- Clasa este amenajată îngrijit și ordonat, încât copiii să poată absorbi aceste calități
- Mediul este pregătit în așa fel încât să vină în întâmpinarea dorinței elevului de a alege o activitate din cele prezentate
- Cromatica este neutră și calmă, camera atent amenajată și ordonată. Accentul cade pe materiale, acestea ieșind în evidență și atrăgând copiii să lucreze cu ele
- Elementele expuse sunt alese cu grijă, făcând legătură cu subiecte discutate în cadrul activităților. Ele sunt schimbate periodic pentru a atrage curiozitatea copiilor
- Cărțile alese intr-o clasă Montessori sunt de obicei bazate pe elemente reale. Poveștile despre natură, plante, animale, oameni și locuri din lume sunt fascinante pentru cei mici
- Mobila din clasa Montessori este proiectată pe măsura copiilor (mese, scaune etc)
- În același spirit, cuierul este și el amplasat astfel încât copiii să se descurce singuri cu hainele și încălțămintea, cu cât mai puțin ajutor posibil
- Clasa este dotată cu mătură și mop de dimensiuni potrivite copiilor și cârpe de șters praful, pe care aceștia le pot utiliza pentru a face curat la masa de lucru după terminarea activității sau în cazul unui accident. Acest lucru favorizează dezvoltarea independenței lor și îi responsabilizează.
Atmosfera
- Clasa este amenajată îngrijit și ordonat, încât copiii să poată absorbi aceste calități
- Mediul este pregătit în așa fel încât să vină în întâmpinarea dorinței elevului de a alege o activitate din cele prezentate
- Cromatica este neutră și calmă, camera atent amenajată și ordonată. Accentul cade pe materiale, acestea ieșind în evidență și atrăgând copiii să lucreze cu ele
- Elementele expuse sunt alese cu grijă, făcând legătură cu subiecte discutate în cadrul activităților. Ele sunt schimbate periodic pentru a atrage curiozitatea copiilor
- Cărțile alese intr-o clasă Montessori sunt de obicei bazate pe elemente reale. Poveștile despre natură, plante, animale, oameni și locuri din lume sunt fascinante pentru cei mici
- Mobila din clasa Montessori este proiectată pe măsura copiilor (mese, scaune etc)
- În același spirit, cuierul este și el amplasat astfel încât copiii să se descurce singuri cu hainele și încălțămintea, cu cât mai puțin ajutor posibil
- Clasa este dotată cu mătură și mop de dimensiuni potrivite copiilor și cârpe de șters praful, pe care aceștia le pot utiliza pentru a face curat la masa de lucru după terminarea activității sau în cazul unui accident. Acest lucru favorizează dezvoltarea independenței lor și îi responsabilizează.
Modul de lucru
- Învățătoarea prezintă prin demonstrații individuale cum se face o activitate, lăsând apoi copilul să încerce și el dacă dorește. La final îi va arăta copilului cum să strângă materialul, punându-l la loc pe raft;
- Clasele Montessori nu au jucării, cu excepția materialelor specifice. Există situații în care acestea pot fi introduse la sfârșitul orelor de program, până la sosirea părinților.
În mediul Montessori, copiii au anumite libertăți, în scopul dezvoltării personalității. Metoda urmează copilul, permițându-i să se concentreze pe o activitate individuală care îi stârnește interesul, urmărind atingerea acelui moment de maximă concentrare care îi permite să evolueze. Copiii sunt foarte interesați de lucrurile reale, astfel încât, deși inițial clasele au fost dotate și cu jucării, observându-se că erau preferate materialele de lucru, ele au fost retrase în cele din urmă. De altfel, materialele specifice Montessori sunt senzoriale, Maria Montessori considerând că percepția senzorială reprezintă una dintre bazele construirii realității.
Examinări
Menite să evalueze competențele de limba engleză ale copiilor cu vârste cuprinse între 7 și 12 ani, testele Cambridge English: Young Learners (YLE) sunt disponibile pe trei niveluri (Starters, Movers și Flyers), încurajând copiii să învețe, monitorizându-le evoluția.
Certificatele obținute în urma examenelor de limba engleză Young Learners (YLE), nivelurile Movers și Flyers, administrate de British Council, pot fi folosite pentru echivalarea probei de competență lingvistică la admiterea în clasa a V-a cu program intensiv (nivel minim necesar: A1 conform grilei CEFR).
Nivel gimnaziu
Adolescența este o perioadă a unei mari vulnerabilități. Ca în stadiul incipient al copilăriei, adolescența este o perioadă a construirii de sine. Scopul acestui plan de dezvoltare este valorizarea personalității adolescentului.
“Întreaga viață a adolescentului ar trebui organizată astfel încat să-i permită acestuia ca, atunci când vine timpul, să-și facă o intrare triumfală în viața socială, nu să intre în ea vlăguit, izolat sau umilit, ci cu capul sus, sigur de sine.”
– Maria Montessori
Provocarea acestui plan de dezvoltare este să concepem un plan de educație care să combine studiul intelectual și descoperirea cu situațiile din viața reală – atât din natură cât și din societate.
Competența educațională
- Program academic bazat pe curriculumul național
- Ore suplimentare de studiu pentru materiile de examen (Limba Română și Matematică)
- Studiu intensiv al Limbii Engleze – Curriculum Britanic dezvoltat în conformitate cu standardele Cambridge.
- Atelier pentru artă plastică și modelare
- Piscină interioară pentru orele de înot
- Activități extrașcolare pentru închegarea colectivului
Reguli și disciplină
La Școala Româno-Britanică ne dorim să formăm o comunitate puternică și unită, încurajând un comportament și o atitudine pozitivă. Ne dorim ca elevii să împărtășească valori comune, care sunte respectate din responsabilitate și nu prin constrângere. Pentru noi, valorile sunt mai mult decât reguli. Acestea au trasat direcția noastră în viață, acordând-i sensul și scopul.
TESTIMONIALE
Date de contact
Școala Româno-Britanică Galați
Programează-te pentru o viză la Școala Româno-Britanică!
Imediat ce cererea ta este procesată, te vom contacta pentru a stabili data și ora la care ne vom întâlni.