Muzica dezvoltă vorbirea. Cântând cantece, copiii învață cum este structurat limbajul. Muzica ajută copiii să înțeleagă noțiuni matematice provocându-i să interpreteze ritmul cu ajutorul rapoartelor, fracțiilor si proporțiilor. Le dezvoltă inteligența, realizând noi conexiuni între neuroni.

Muzica și compoziția incurajează elevii să își asume responsabilitatea propriilor acțiuni și creații.

Muzica ajută copiii să socializeze și le creste stima de sine. Este dovedit faptul că, în cazul copiilor care au beneficiat de educație muzicală din copilărie, aceștia au demonstrat ulterior abilități avansate de relaționare. Educația muzicală timpurie are un rol special în formarea unor iubitori de muzică de calitate, confirmând afirmația lui Comenius, care spunea că elevul trebuie să învețe nu doar pentru școală, ci pentru viață.

În Școala Româno-Britanică elevii vor beneficia de Progttramul FasTrackMusic.
Programul Fa sT ra ck M us ic   este construit în așa fel încât să atingă următoarele obiective:

  • Creativitatea:Folosind dansul și instrumentele muzicale, copiii vor fi mereu expuși la mișcări noi, descoperind modalități creative și expresive de a-și folosi corpul, dar și moduri diverse de a cânta cu ajutorul instrumentelor muzicale;
  • Leadership:În cadrul activităților de grup, copiii, vor putea urmări indicațiile instructorului învățând să se coordoneze cu ceilalți, sau vor putea propune chiar ei modalități noi de a cânta cu ajutorul instrumentelor, preluând astfel rolul de leader;
  • CooperareEi vor învăța să se coordoneze cu întregul grup de copii datorită ritmului muzical de desfășurare a lecției. De asemenea, va avea loc o dezvoltare emoțională a copilului, fiind mai conștient de propria persoană dar și de ceilalți din jur, deoarece copiii vor fi nevoiți să împartă, să înceapă și să se oprească împreună cu ceilați, să îți folosească limbajul nonverbal pentru a exprima emoțiile.
  • Dezvoltarea abilităților acustice:Ei vor învăța să se coordoneze Sunt momente ale lecției ce solicită o ascultare activă din partea copilului și captarea atenției prin sunete noi din mediul înconjurător; de asemenea copilul este expus și invitat sa pronunțe sunetele unei limbi straine (lb.engleza)întregul grup de copii datorită ritmului muzical de desfășurare a lecției. De asemenea, va avea loc o dezvoltare emoțională a copilului, fiind mai conștient de propria persoană dar și de ceilalți din jur, deoarece copiii vor fi nevoiți să împartă, să înceapă și să se oprească împreună cu ceilați, să îți folosească limbajul nonverbal pentru a exprima emoțiile.
  • Ritm si memorie:copiii vor putea exersa modele de mișcare sau de sunete, învățând să intre în acord cu un anumit ritm, abilități ce antrenează pe termen lung memoria și gândirea logico – matematică